تراشکاری cnc عبارتست از تراشکاری سنتی با استفاده از کنترلر های کامپیوتری. در این نوع تراش قطعه کا با سرعت بالا می چرخد و یک ابزار برش با استفاده از کنترل های کامپیوتری قطعه را حول محور تقارن آن می تراشد.

اجزای ماشین تراشکاری

تراشکاری CNC یک تراش همه کاره است که می توان از آن برای ساخت انواع قطعات فلزی، پلاستیکی، چوبی و … استفاده کرد. اگر چه ماشین های تراش سنتی نیز می توانند بسیاری ازین وظایف را انجام دهند اما تراشکاری CNC دارای سرعت، دقت و کیفیت بالاتر است.

تراشکاری CNC در 4 گام

ماشین تراش CNC نیاز به نرم افزار برنامه نویسی دارد تا عملیات تراشکاری را به صورت خودکار انجام دهد.

فاز کد cad phase

اولین قدم در کار تهیه طرحی است که عینا طبق محصول نهایی باشد. نرم افزار های مختلفی مانند کد، کتیا، بلندر و … وجود دارد که می توان از آنها برای تهیه طرح استفاده کرد.

فاز کم cam phase

آماده سازی طراحی CAD برای تراش CNC فرآیندی است که شامل تبدیل طرح به کدهای G است، قالبی که دستگاه می تواند آن را بخواند. انواع مختلفی از دستگاه های تراش CNC وجود دارد و هر کدام بسته به تعداد محورها دارای الزامات خاصی هستند. در فاز CAM، طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی یا برنامه نویسی دستی به کد تبدیل می شود.

فاز کنترل

در اینجا ما هم ماشین و هم ابزارهای برش آن را کنترل می کنیم. ابزارهای برش تراش شامل انواع مختلفی از ابزارها با هندسه های خاص هستند که برای یک فرآیند ماشینکاری خاص ایده آل هستند.

پردازش نهایی قطعه

این مرحله شامل یک مرحله خشن کاری و در نهایت یک عملیات نهایی برای تولید قطعه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *