فرزکاری cnc چیست

فرز cnc یک نوع ماشینکاری است که در آن از کنترل های کامپیوتری و ابزار های برشکاری چند نقطه ای دوار برای حذف تدریجی مواد از قطعه کار طبق سفارش و نقشه های از پیش تعیین شده استفاده می کند.

این فرآیند در طیف وسیعی از متریال ها از جمله فلزات، پلاستیک، شیشه، چوب و غیره استفاده می شود.

چندین قابلیت زیر چتر خدمات ماشینکاری دقیق CNC از جمله فرآیندهای مکانیکی، شیمیایی، الکتریکی و حرارتی ارائه می شود. فرز CNC یک فرآیند ماشینکاری مکانیکی همراه با حفاری، تراشکاری و انواع دیگر فرآیندهای ماشینکاری است، به این معنی که مواد از طریق ابزارهای مکانیکی مانند اعمال ابزارهای برش دستگاه فرز از قطعه کار خارج می شود.

فرآیند فرزکاری cnc

مانند بسیاری از فرآیندهای ماشینکاری CNC مکانیکی معمولی، فرآیند فرز CNC از کنترل‌های کامپیوتری برای کار و دستکاری از ابزارهایی استفاده می‌کند که مواد موجود را برش داده و شکل می‌دهند. علاوه بر این، فرآیند از همان مراحل تولید اولیه پیروی می کند که تمام فرآیندهای ماشینکاری CNC انجام می دهند، از جمله:

طراحی مدل CAD
تبدیل مدل CAD به یک برنامه CNC
راه اندازی دستگاه فرز CNC
اجرای عملیات فرزکاری

فرآیند فرز CNC با ایجاد یک طراحی قطعه 2 بعدی یا سه بعدی CAD آغاز می شود. سپس طرح تکمیل شده به یک فرمت فایل سازگار با CNC صادر می شود و توسط نرم افزار CAM به یک برنامه ماشین CNC تبدیل می شود که اقدامات دستگاه و حرکات ابزار را در سراسر قطعه کار دیکته می کند. قبل از اینکه اپراتور برنامه CNC را اجرا کند، دستگاه فرز CNC را با چسباندن قطعه کار به سطح کار دستگاه (به عنوان مثال، میز کار) یا دستگاه نگهدارنده (مانند گیره) و اتصال ابزارهای فرز به اسپیندل دستگاه آماده می کند. فرآیند فرز CNC از ماشین‌های فرز افقی یا عمودی مجهز به CNC – بسته به مشخصات و الزامات کاربرد فرز – و ابزارهای برش چند نقطه‌ای (به عنوان مثال، چند دندانه) مانند فرز و مته استفاده می‌کند. هنگامی که دستگاه آماده است، اپراتور برنامه را از طریق رابط دستگاه اجرا می کند و از دستگاه می خواهد عملیات فرز را اجرا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *